A trăi, a scrie (fragment de scrisoare)

                                                                                    

sfanta-parascheva             (…)   În rest, nu am făcut nimic special în afara unei mici escapade. Am fost la Iaşi la Preacuvioasa (oct.2008), am cunoscut o sumedenie de oameni frumoşi şi smeriţi. Sfânta şi binecuvântarea dvs. şi a părintelui stareţ m-au ajutat. Vă voi arăta câteva minuni descoperite şi mie, nevrednicei, pe care sfânta acesta mare le-a făcut cu oameni  tare diferiţi şi depărtaţi în lume. Berney Foley e un american get-beget, plin de condescendenţă, dar cu un suflet mare, cu multă smerenie şi blândeţe, aşa cum răzbat din rândurile sale. Pentru inima sa bună, Dumnezeu nu l-a lăsat si i-a trimis-o pe Cuvioasa, a cărei icoană o vedea frecvent, prin toate locurile pe unde mergea şi care l-a tulburat. Din curiozitate, a vrut să afle cine este reprezentată acolo, apoi ce înseamnă credinţa ortodoxă şi unde este România. Hristos, prin Sfânta Parascheva, a făcut minuni în inima lui, căci a trecut la ortodoxie care l-a fascinat, iar după 15 ani toata familia sa (el era catolic). Acum este profesor de istorie (are un curs de istorie românească!) la un colegiu din White Haven. Rândurile sale sunt emoţionante, o lecţie de viaţă, de credinţă, de patriotism. Unii aleargă după America. Să învăţăm de la un american ce nepreţuit e pământul acesta şi ce binecuvântare că suntem români. O lecţie emoţionantă…

            În tren, peripeţii, am primit şi-o cerere în căsătorie de la un palestinian de lângă Ierihon. Era pentru prima dată în România, venise să studieze medicina. Mă şi vedeam în haremul lui cu burka pe cap! E adevărat că vreau s-ajung la Ierusalim, dar nici chiar aşa! În faţa mea (eram înghesuiţi ca animalele într-un compartiment cât tot vagonul) stătea o bătrână de peste 70 de ani, o femeie simplă, de la ţară, cam surdă, dar pitorească. Evident că nimic nu e întâmplător. La început mă deranja, că vorbea aproape tot timpul şi foarte tare, dar apoi am luat aminte la ce spunea: de două ori a făcut minuni cu ea Sfânta Paraschiva. Odată era sa moară, la fel ca femeia din Evanghelie, cea cu scurgerea de sânge. Plângea cu disperare când s-a aruncat peste moaştele Sfintei. Era tânără pe atunci, făcuse păcate mari, şi, totuşi, Dumnezeu S-a milostivit şi s-a vindecat pe loc. A doua oară avea o formă gravă de conjunctivită. S-a vindecat în acelaşi fel miraculos. În înghesuială, m-am pierdut de femeia aceasta şi tare mi-a părut rău. Nu ştiu decât că o cheamă Elena şi e musceleancă din Schitul Goleşti. E foarte bolnavă şi supărată, că bărbatul ei e un beţiv şi o bate şi se ceartă zilnic cu ea. Altă poveste emoţionantă şi cu femeia aceasta bolnavă de Parkinson şi de diabet care nu dormise decât un ceas cu o noapte înainte, de emoţie că o să plece la Sfânta şi nu trebuie să scape trenul. Îşi strânsese toate economiile ei într-o batistă, pe care o ţinea în sân.

        Şi mie mi-a arătat Sfânta cât de lipsită sunt de dragoste faţă de aproapele meu şi pentru păcatele mele şi pentru mânie şi grabă, ea mi-a răsplătit cu dragoste şi m-a scutit de cel puţin patru ore de stat la coadă şi m-a binecuvântat, umplându-mi inima de bucurie. Nu am simţit niciun efort în tot timpul acela (de regulă, dacă stau 4-5 ore în picioare mi-e rău, din cauza unei slăbiciuni de-ale mele), doar cu puţin înainte de a intra în curtea Catedralei, mi-a venit aşa o ameţeală de credeam că o să leşin, fiindcă nu ne mai mişcam de o jumătate de oră. Dar a trecut şi totul a fost bine. Cam atât. Rugaţi-vă pentru mine, părinte sunt nevrednică, căci, bucurându-mă de mila lui Dumnezeu, rămân în păcătoşenia mea, în mândrie, lipsă de dragoste, fără râvnă pentru cele sfinte. Nu sunt pregătită să mor, nici nu m-am mai gândit la moarte, mi-e ruşine…

 

One thought on “A trăi, a scrie (fragment de scrisoare)

Ce zici de asta?

